ווטסאפ

מבחר הפיצות הנפוליטניות של פיצה איקס

נאפולי היא בירת הפיצה העולמית, אבל האמת היא שלא צריך לטוס עד ארץ המגף בשביל לטעום אותה. אז מה באמת יש בפיצה כזו, אילו תוספות הולכות איתה הכי טובה ואיפה משיגים אותה בישראל? הנה כל התשובות

 

פיצה נפוליטנית מתאפיינת בבצק דק והמון רוטב. אם מכינים את הפיצה לפי המתכון הנפוליטני הקלאסי ולא לפי החיקוי האמריקאי, אפשר לאכול אותה פחות או יותר רק עם סכין ומזלג. במילים אחרות, פיצה נפוליטנית דומה יותר לפסטה מאשר למה שהתרגלנו לקבל עד לפני כמה שנים בפיצריות השכונתיות המפוזרות בכל רחבי ישראל.

מי שרוצה לראות ולטעום פיצה נפוליטנית אמיתית מוזמן להגיע בימים אלו לסניף של פיצה איקס במודיעין. פיצה איקס לא סתם הפכה למילה נרדפת למושג "פיצה נפוליטנית", אלא גם מזקקת לתוכו עוד שורה ארוכה של יתרונות: החל מבחירה מוקפדת של חומרי גלם מעולים ועד תפריט משקאות תומך עם קוקטיילים מיוחדים ואלכוהול משובח.

 

פיצה עם בייקון – הדוגמא המושלמת לפיצה הכי טובה בעולם

חובבי אוכל איטלקי שרק עושים את הצעדים הראשונים שלהם עם המנה הקלאסית של ארץ המגף לא באמת צריכים לטוס עד נאפולי. במקום זה, הם יכולים להגיע בכל רגע נתון לפיצרייה של פיצה איקס או להזמין אותה במשלוח. בנסיבות כאלה, ההמלצה היא להתחיל את ההיכרות עם המסורת של נאפולי בפרט ואיטליה בכלל באמצעות הזמנה של פיצה עם בייקון.

בפיצה איקס מאפשרים לבחור בין פיצה עם חתיכות בייקון בלבד לבין פיצה עם ריבת בייקון. נכון להיום, פיצה איקס היא מהיחידות שמציעות את השילוב הזה של תוספת ריבית בייקון על גבי המאפה הנימוח והטעים. בשילוב עם הגבינה המותכת ורוטב העגבניות שאותו מכינים בעבודת יד, התוצאה היא חוויה קולינרית לכל החושים. 

 

פיצה קרבונרה לעומת פיצה הוואית – מה עדיף?

פיצרייה אמיתית שיודעת לעבוד עם חומרי גלם מעולים מרגישה מספיק בטוחה בעצמה כדי לשחק עם השילובים. זה אומר שבפיצרייה כמו פיצה איקס למשל ניתן להזמין במשלוח או במסעדה פיצה קרבונרה, או ללכת על גיוון מרענן של השגרה עם פיצה הוואית.

על טעם וריח קשה להתווכח ולכן גם אי אפשר להכריע בשאלה מה עדיף. מנגד, כן ניתן להמליץ על פיצה מושקעת שלא מתפשרים בה על הפרטים הקטנים. בזכות חומרי הגלם שמהם מכינים פיצה קרבונרה או פיצה הוואית למשל, גם תפריטי הבוקר וגם תפריטי הערב של פיצה איקס הם סיבה למסיבה. 

 

פיצה פפרוני – הפתרון הקלאסי גם עבור ישראלים

מעניין לראות שיש סוגי פיצות שזוכים לעדיפות גם בישראל וגם בנאפולי. בראש הרשימה כאן נמצאת פיצה פפרוני, שכבר הפכה להיות חלק בלתי נפרד משולחן האוכל של מאות אלפי משפחות ברחבי הארץ.

פיצה פפרוני מתארת היטב את האווירה הססגונית בנאפולי ואת האופי של איטליה. הפפרוני גם יותר שכיח בישראל בהשוואה לבייקון, לכן רבים מכירים אותו משילובים על פיצות, פסטות וכן הלאה. בשביל ליהנות מכל היתרונות האלה של פיצה איכותית וטובה, כל מה שצריך לעשות הוא להגיע לסניף של פיצה איקס. 

 

ומה תרצו ליד הפיצה?

אי אפשר לדבר על התפריט הקלאסי של פיצה איקס בלי להזכיר את כל יתר המנות המושקעות שיש במטבח. את הארוחה אפשר למשל להתחיל עם ברוסקטה קפרזה או סלט בהרכבה, כדי להמשיך ישר למנה העיקרית של הפיצה. 

אם מגיעים עם קבוצה גדולה, כדאי לשלב פסטות וקלצונה וכמובן להשאיר גם מספיק מקום לקינוחים. ומבחינת משקאות? אין מה לדאוג.